Engelsman Hoveniers heeft een Renault Master 3500PLUS oprijwagen in gebruik genomen. De directe aanleiding was de aanschaf van de ‘WAVE’. Deze sensorgestuurde heetwatermachine verdelgt onkruid op milieuvriendelijke en energiezuinige wijze en weegt 3.500 kilo…
Engelsman is in Den Haag en omstreken al decennialang een bekende naam. In de jaren zestig nam Cees Engelsman de planten- en bloemenhandel van zijn schoonvader over en breidde de zaak uit naar drie winkelpanden. Eind jaren negentig begon zijn kleinzoon André met hovenierswerk, een tak die uitgroeide tot een groenbedrijf met vijftig medewerkers en een grote klantenkring van bedrijven, gemeenten en particulieren in de wijde omtrek rond de vestiging in Wateringen. Met de opening van een tweede vestiging in Amsterdam wordt de volgende stap gezet. Een goede stap, volgens André Engelsman, want stilstand is achteruitgang.
Groenvoorziening en milieubewustzijn gaan hand in hand. De komst van de ‘groene’ onkruidverdelger plaatste Engelsman echter wel voor een uitdaging: het transport van de zware machine in zijn omvangrijke werkgebied. “Ons wagenpark bestaat uit drieëntwintig eenheden, waaronder een vrachtwagen met autolaadkraan, diverse pick-uptrucks, een aantal gesloten bestelbussen en twee lichte oprijwagens voor onder meer shovels, kranen en maaimachines”, vertelt André Engelsman.
“Voor het vervoer van de nieuwe machine was een aanhanger geen optie, met zo’n lange combinatie kun je in ons werk niet uit de voeten. Ik heb daarom aangeklopt bij Volvo Group Truck Center, de dealer van al onze Renault bedrijfswagens. Onze verkoopadviseur Maurice Nijsten kwam met de oplossing, een Renault Master 3500PLUS oprijwagen van BE-Combi, met een combinatiegewicht van 7 ton.” - André Engelsman
“Het 3500PLUS Systeem is een perfecte oplossing om meer laadvermogen te realiseren voor chauffeurs met een BE-rijbewijs”, vult Maurice Nijsten aan. “Wij werken hiervoor al jaren samen met BE-Combi. Natuurlijk zoek je naar een configuratie die zo breed mogelijk kan worden ingezet. De basis voor de oprijwagen is een achterwielaangedreven Renault Master op dubbellucht met een zuinige en sterke 165 pk Euro 6-motor. De oprijplaten zijn in breedte verstelbaar, zodat er materieel met verschillende spoorbreedte kan worden opgereden. Ook heeft BE-Combi een derde oprijplaat gemonteerd die kan worden weggeklapt in het chassis, speciaal voor machines met drie wielen.” Naast deze maatwerkoplossing is de opbouw voorzien van zijborden. Hierdoor kunnen er ook pallets en andere materialen zijwaarts geladen en gelost worden.
De Renault Master 3500PLUS rijdt sinds half augustus. André Engelsman: “Mijn medewerkers zijn er bijzonder tevreden over. Het is een praktisch en compact voertuig waarmee we ons zwaarste materieel op elke locatie kunnen krijgen, zonder rekenen of risico op overbelading.”
3500PLUS-oprijwagen, 7.000 kg totaalgewicht met 3.500 kg netto laadvermogen. Het voertuig wordt ingezet voor het transport van maaiers, kleine gravers en minishovels. Doordat er met een BE-rijbewijs mee gereden kan worden is de oprijwagen zeer flexibel in te zetten.
Azewijnseweg 12
4214 KC Vuren
Nederland