Flexibiliteit met de iveco daily trekker-opleggercombinatie

Johan van Leijsen en Mark Duisterwinkel

Red Wire Logistics BV profileert zichzelf als ‘de rode draad voor uw logistieke problemen’. Bijzonder is dat er uitsluitend gewerkt wordt met transportmaterieel voor B- en BE-rijbewijs: naast een bakwagen, twee bestelbussen en twee bestelwagens hebben zij zeven 10-tons Iveco Daily trekker-opleggercombinaties die zónder C-rijbewijs bestuurd mogen worden. Uiteraard afkomstig van BE-Combi.

Compagnons Johan van Leijsen en Mark Duisterwinkel, beide afkomstig uit de transportwereld, begonnen in 2008 voor zichzelf. De huurvloot van BE-Combi gaf Red Wire een vliegende start, vertelt Van Leijsen: “Met twee trekker-opleggers en twee bestelbussen van BE-Combi hebben we onze opstartperiode kunnen overbruggen en het bedrijf uitgebouwd tot wat het nu is.”

De meest optimale be-combinatie

Met het genoemde wagenpark biedt Red Wire sneltransport, koeriersdiensten en ADR-transport, zowel nationaal als internationaal. Op het terrein in Raamsdonksveer, aan de rand van de Brabantse Biesbosch, is bovendien een magazijn opgetrokken voor op- en overslag van de te transporteren goederen.

“Onze BE-combinaties zijn met name concurrerend voor het transport van volumineuze, maar relatief lichte ladingen. Het laadvermogen van onze grootste BE-oplegger is 5,5 ton, de maximale laadlengte 8,5 meter" - Van Leijsen.

"Ideaal voor bijvoorbeeld lichte bouwmaterialen, kunststoffen en isolatiemateriaal. We kiezen bewust voor een grote variëteit aan trekkers en trailers: enkele en dubbele cabines, open en gesloten trailers, met zeilen of kastenwand… daardoor kunnen we voor elke transportopdracht de meest optimale BE-combinatie inzetten", aldus Van Leijsen.

Geen chauffeurstekort

De keuze om uitsluitend met BE-combinaties te rijden, heeft ook voordelen bij het aantrekken van personeel. Red Wire heeft vijf vaste chauffeurs en vijftien flexibel oproepbare 65-plussers op de loonlijst. Daarnaast stapt mededirecteur Mark Duisterwinkel, naast zijn werk als planner, ook nog regelmatig in de cabine. Van Leijsen: “Wij hebben geen last van het algemene chauffeurstekort, aangezien met ons materieel het BE-rijbewijs volstaat. Bovendien hoeven we niet te investeren in Code 95 en vallen we in de Duitsland buiten de tolheffing. Onder de streep is dat ook voor onze opdrachtgevers bijzonder gunstig!”

Van bedrijfswagen opbouw tot keuring

Red Wire’s eerst aangeschafte Iveco Daily, die bij BE-Combi is omgebouwd tot een bedrijfswagen met een treingewicht van 10 ton, heeft inmiddels meer dan een miljoen kilometer op de teller. “Dat is uniek, zeker als je bedenkt hoeveel gewicht die wagen elke dag wegtrekt”, vindt Van Leijsen. De compagnons vertrouwen bij aanschaf van nieuw materieel op het advies van BE-Combi. “De verstandhouding is al vanaf het begin erg goed. BE-Combi neemt onze wensen zeer serieus, zoekt altijd naar de beste oplossingen en coördineert het hele pakket, van ombouw tot keuring. Ze werken daarin nauw samen met Bunk Carrosserie- en Wagenbouw, die onze BE-opleggers levert. Momenteel hebben we weer een combinatie in bestelling met een trailer van 2,5 meter hoog, voor nóg meer flexibiliteit.”

Lees ook

Het PLUS Systeem is een schot in de roos. Onze chauffeur kan gewoon met een BE-rijbewijs zijn werk doen.

Martijn van Diemen, managing director Gebr. Gorter

Lees verder

Vier Renault Master 3500PLUS-bakwagens voor Portena Logistiek

Ron Kleinsmit, Algemeen Directeur Portena Logistiek en Bonne Hylkema, accountmanager MS de Vries

Lees verder