‘PLUS-systeem blijkt schot in de roos’

Verhuis- en transportbedrijf Gebr. Gorter schakelde drie jaar geleden voor het eerst Mobility Centre Holland in voor de aanschaf en het beheer van nieuw materieel. Een samenwerking die uitstekend bevalt, en die bovendien leidde tot de allereerste Mercedes-Benz Sprinter 3500PLUS bakwagen in de vloot.

“We hadden al gehoord van BE-Combi maar wisten niet zeker of hun transportoplossingen bij ons pasten”, aldus Fred Gorter en Martijn van Diemen. De zwager voeren samen de directie over het familiebedrijf dat zich bezighoudt met verhuizingen en fijnmazige distributie van onder meer meubelen, verlichting, textiel en audiovisuele apparatuur. Eén ding was de directieleden wel duidelijk: het nettolaadvermogen van de gewone lichte 3,5-tons bakwagens schiet regelmatig tekort. “Onze totale vloot bestaat uit 17 bakwagens, variërend van 3,5 tot 18 ton, en drie zware trekkers met opleggers. Met distributiewerk, leveringen bij winkels of bij huisadressen, is het vaak schipperen. In de lichte bakwagens kan niet genoeg geladen worden, de zwaardere trucks zijn te groot voor de binnenstad.”

SPECIALIST IN TRANSPORTCAPACITEIT

Sinds drie jaar laat Gorter zich voor aanschaf en beheer van nieuw transportmaterieel ontzorgen door Mobility Centre Holland,de merkonafhankelijke specialist in tijdelijke transportcapaciteit. Mobility Centre Holland adviseert haar opdrachtgevers, begeleidt de financiering en coördineert het gehele aankoop- en opbouwtraject met de verschillende leveranciers en carrosseriebouwers. Vorig jaar verbreedde de dienstverlener haar portfolio met de transportoplossingen van BE-Combi.

VIER KEER ZOVEEL LAADVERMOGEN

Het was Cees van Altena, directeur van Mobility Centre Holland, die Gorter wees op de voordelen van BE-Combi’s 3500PLUS-systeem. “Een gewone bakwagen voor B-rijbewijs heeft een maximaal wettelijk laadvermogen van zo’n 600 kilo, hooguit 700 met een lichtere bak of enkellucht achter”, legt Van Altena uit. “De Merces-Benz Sprinter 3500PLUS is maar anderhalve meter langer dan een gewone Sprinter maar biedt, compleet met hydraulische laadklep, vier keer zoveel laadvermogen. Dat betekent dat dezelfde lading kan worden vervoerd in minder transporturen, met minder diesel en met minder chauffeurs. Die hoeven bovendien geen groot rijbewijs te hebben, een uitkomst vanwege het personeelstekort in deze sector.”

TWEEDE BESTELD

Gebr. Gorter B.V. rijdt al jaren met Mercedes-Benz Sprinter. Toen besloten werd tot aanschaf van een BE 3500PLUS-systeem,
was de keuze voor het merk en type dan ook een vanzelfsprekendheid. “De chauffeur is trots op zijn wagen. Hij heeft een BE-rijbewijs en een bestuurderskaart, meer is niet nodig. Dat scheelt ons ook de kosten van de Code 95-nascholing.” Fred Gorter en Martijn van Diemen zijn zo tevreden over het 3500PLUS-systeem dat zij sterk overwegen alweer een tweede in de vloot op te nemen. Cees van Altena: “Wij zijn enorm blij met de samenwerking met BE-Combi. Het blijkt een schot in de roos te zijn om deze voertuigen op te nemen in ons aanbiedingspakket. Er zullen er zeker meer volgen.”


Bijschrift bij onderstaande foto: Martijn van Diemen (l.) en Cees van Altena



Terug naar het nieuwsoverzicht

BE-COMBI GROUP B.V.

Azewijnseweg 12
4214 KC Vuren
Nederland

BE-Combi Sales en Rental B.V.
KVK 30250984

BE-Combi Group B.V.
KVK 69156379

BE-Combi Engineering B.V.
KVK 53285255